marți, 8 septembrie 2015

Catalin Baciu - Pledoarie pentru bunul simt

Usor ma, nu vorbesc despre comunism ci doar despre bunul simt, aceasta calitatea a unora care a devenit pe cale de disparitie. Imi arunc ochii pe strada din cand in cand, sau doar merg pe trotuar si observ unele lucruri la barbatii dar mai ales la femeile de la noi. Desigur, nici de aceasta data n-am sa fiu ipocrit si n-am sa generalizez, vorbesc doar despre unele femei si incerc sa nu ma refer la intreaga societate feminina din Romania, pentru ca n-am ajuns inca acolo (Doamne Ajuta!).

Sunt de parere ca daca vorbim despre bunul simt, despre cei 7 ani de acasa sau cum vreti sa-i ziceti, conservatorismul e un lucru bun. E in regula sa nu faci tot ce duce mintea si sa te gandesti de 2 ori. M-am saturat sa merg pe trotuarele Iasiului si sa vad femei, pe vremea asta, cu niste fuste pana sub fund, cu ciorapi tip plasa si haina de blana in timp ce mesteca guma in speranta ca miscarea maxilarelor nu va deranja kilogramele de machiaj de pe fata. M-am saturat sa vad oameni care nu apreciaza libertatea pe care o au.

Chiar azi a trecut o "doamna" femeie suflandu-si mucii la 2 pasi de mine, direct pe trotuar. Nici n-am stiut cum sa reactionez, scarbit? dezamagit? Din nou, desigur, asta nu are legatura cu toate femeile din Romania, din pacate nu stiu raportul bun vs rau. Cu toate astea nu cred ca sunt singurul care observa chestiile astea, nu? Si voi ati vazut femei de genul asta si pe moment ati vrut sa le luati de mana, sa se imbrace decent si sa-si dea jos kilogramele de lut de pe fata. Daca sunt doar eu, poate e ceva in neregula cu mine, dar cum eu ofer respect, il si cer.

Hai sa tragem cu ochiul unde nu ne-am gandi niciodata. De exemplu in Arabia Saudita unde, incepand de maine, doar femeile vor putea fi angajate sa vanda lenjerie intima si parfumuri. Nu pare mult in ochii nostri, noi ne-am prea obisnuit cu libertatea. Pana acum femeile nu aveau dreptul sa aiba acest loc de munca. Imaginati-va cat de stanjenitor era pentru femei sa cumpere lenjerie intima cand erau doar barbati care o vindeau.

Hai sa invatam si noi de unde putem, chiar din Arabia Saudita, unde, intr-o societate in care femeile sunt clar dezavantajate. Daca pana si acolo se iau reguli de bun simt si se pune accent pe respect, la noi de ce nu s-ar putea. Unde este initiativa politica in acest domeniu? Chiar nu avem politicieni care sa coaca niste reguli de bun simt, niste reguli care sa mai indrepte comportamenul unora?

Femeilor, fiti mai doamne!

Na, poate nu stiati ce specimene avem noi.

Sursa: http://pebarbamea.ro/pledoarie-pentru-bunul-simt/#comment-21086

Si (doar) doua dintre comentarii:

Minoki sais:
Visatorule! Nici de acum in 100 de ani(da’ ce zic eu 100? Cred ca e pe vecie!!!) nu o sa mai vezi bun simt, mai ales in Romania. Daca lumea toata a pierdut pe drum valorile morale, cum mai speri ca tocmai in Romania, unde se promoveaza in cel mai brutal mod vulgaritatea, sa mai existe decenta.?Singurul lucru care pe mine ma mai consoleaza este ca traim intr-un oras de provincie intr-o zona cu influente mai dinspre est, si nu avem parte de atata chilotareala , cum este in Bucuresti, de exemplu. Ma gandesc ca proportia ar putea fi mai mare si in Iasi, dar cum nu e, incerc sa o iau ca pe un lucru bun. Desi…in curand…..

Lavy sais:
Peste tot sunt femei needucate. Am trait, si inca traiesc intr-un mediu in care fetele refuza o educatie, o minima decenta. Am incercat tot timpul sa ma educ, sa invat, si sa ma comport civilizat, pentru ca asa au vrut parintii mei si asa am inteles si eu ca este bine, inca de mica. Si am avut mult de pierdut din cauza asta, pentru ca “nu m-am putut integra”, adica daca majoritatea fetelor se imbraca cu fuste la 40 de centimetri de genunchi (in sus), poarta bluze roz, fuchsia, decoltate pana la buric, beau in discoteci vodka si rom, danseaza vulgar pe mese si cand deschid gura sa zica cate ceva… iti vine sa fugi, eu am refuzat sa fac asta, bineinteles ca am ajuns sa par o neadaptata. Dar nu ma plang.

Din pacate majoritatea fetelor se lasa duse de societate (si de dorintele sexuale mult mai usor de satisfacut in acest mod) si nu concep o evadare din acest “normal”. Prefera sa se adapteze la conditiile care le sunt oferite: muzica de proasta calitate, kitschurile, vulgaritatea, aducand, si ele, la randul lor aporturi considerabile. Aceasta slabiciune este data de lipsa de educatie, care are radacini adanci in spatiul romanesc. Lipsa de educatie cu care ne confruntam apare din foarte multe cauze: daca noi nu am avut invatamant primar obligatoriu pana in 1923 ce le putem acelor oameni care au educat generatiile actuale? Lipsa de traditie in ceea ce priveste educatia a dus astazi la ceea ce vedem in fiecare zi la femeile din romania. Este foarte greu sa se educe o populatie ca a noastra: supusa, care inca mai manifesta cultul conducatorului cand acesta initiaza cate o pomana electorala. Am spune, este aproape imposibil. Mare dreptatea avea Iorga cand zicea de noi, moldovenii, ca avem toate defectele din lume, dar avem dreapta credinta si ospitalitatea.(Partea cu dreapta credinta o s-o vedeti azi, pe la 13 la stiri, cu inghesuiala…) Probabil cu asta am si ramas.

Nu spun asta pentru ca sunt femeie, insa aceste comportamente sunt identice la toata lumea, indiferent de sex. Din pacate, observam asta la femei in primul rand, pentru ca, din punctul meu de vedere, ele ar trebui sa ia initiativa si sa se comporte in societate cu bun simt. Un barbat daca intalneste o femeie manierata, imbracata cu bun simt si educata, se va comporta corespunzator. (Spun asta din propria experienta, pentru ca nu mi s-a intamplat niciodata sa se strige dupa mine pe strada, sa mi se vorbeasca vulgar de catre un barbat sau sa fiu luata la misto cum patesc majoritatea fetelor de care se mentioneaza in articol). Insa o femeie care habar n-are ce inseamna sa fii o “lady” se va comporta la fel si cu barbatul needucat, si cu cel educat. Traiesc, totusi, cu speranta, ca intr-o zi lucrurile se vor indrepta, si ca vom avea si in Romania o cultura a bunului simt. Pana atunci, probabil vor trece pe aici multe generatii… Si da! Un citat de tinut minte: “Femilor, fiti mai doamne!”, pentru ca veti fi mai respectate.

*Nota:  Puteți prelua și transmite textul de față cu rugămintea de a preciza sursa și autorul. Vă mulțumesc pentru interes și înțelegere! Cu stimă - Remus Constantin Raclău * Dacă vreți să fiți informat în timp util atunci când apar postări noi pe acest blog, completați adresa dvs de e-mail în dreapta sus, în ferestruica ”Urmărește prin e-mail” și apoi dați click pe ”Submit”. Nimeni nu va vedea adresa dvs, ea fiind utilă doar robotului de pe Blogger, care va trimite automat o înștiințare pe adresa dvs de e-mail ori de câte ori apar postări noi. - Dacă credeți că merită, recomandați această lectură și prietenilor dumneavoastră, după binecunoscutul model: "CITEŞTE şi DĂ-L MAI DEPARTE"








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu