vineri, 11 septembrie 2015

Adolescentii din ziua de azi, fara respect si bun simt

Autor: Gabriel Coman 2014/06/25

Societatea din ziua de azi s-a schimbat extrem de mult de la revolutie, insa aceasta “evolutie” e inspre bine sau rau? Pun aceasta intrebare deoarece generatiile tinere au ajuns sa nu mai aiba valori, principii, respect si bun simt.

Respectul are o multitudine de intelesuri si nu poate fi caracterizat printr-o scurta fraza. Fiecare om intelege respectul in felul lui, insa ca si definitie care se aplica pentru cei mai multi dintre noi, respectul poate insemna sa asculti si sa iei in considerare ideile, sentimentele si dorintele unui individ.

Pentru adolescentii din ziua de azi respectul e doar un termen fara sens, luat in bataie de joc, care nu se aplica nici pentru parintii lor care i-au crescut si le-au oferit tot ce au putut, dimpotriva el este inlocuit cu nemultumire, agresiuni verbale si fizice.

Cu principii si valori e mai simplu, ele sunt inlocuite de Facebook si Smartphone-uri.

Am ajuns si la bunul simt, care este asemanator cu respectul. Bunul simt poate fi caracterizat mai mult printr-un concept filozofic, insa in societate poate fi definit ca niste reguli de convietuire care trebuie sa le respectam, altfel vom ajunge sa jignim persoane, sa le facem sa sufere sau sa le creeam un oarecare disconfort.

Adolescentii din ziua de azi considera bunul simt, a fi injuraturi sau bataie de joc pentru persoanele din jurul lor, mai ales pentru persoanele invarste care jilnic sunt agresate verbal si in cele mai rele cazuri si fizic de acesti tineri inconstienti.

Facand si o mica paranteza, cultura de baza pe care trebuie sa o aiba toti adolescentii a fost si ea inlocuita de Nora pentru mama, Iubiri secreta si alte emisiuni TV care le acapareaza atentia tinerilor care tot se plang ca nu le convine nimic si lenevesc toata ziua.

Poate am ajuns aici si din cauza ca ne-am abatut de la cele sfinte si de la credinta fata de Dumnezeu, insa cert e ca am ajuns intr-o situatie trista si cale de intoarcere nu e.

Articolul este unul generalist, insa ca si rezultat din cele spuse mai sus pot raspunde la intrebarea initiala, iar raspunsul este ca societatea a evoluat in mai rau.

Raspunde un adolescent:

Radu Moldoveanu
February 21, 2015

Nu totii adolescentii sunt lipsiti de respect si bun simt!

 Eu am 18 ani (fac 19 in martie) sunt mai diferit fata de altii si am mult bun simt si respect. Sunt unul din cei mai sufletisti si respectuosi adolescenti din lume.

 Am ajutat batranii si varstnicii sa traverseze strada, sa urce si/sau sa coboare scarile, ba chiar le-am dus si bagajele. Eu ii tratez cu cel mai mare respect pe parintii si bunicii mei, la fel si pe matusa si unchiul meu, dar si pe rudele mele (fratii mei, sora mea si verisorii mei). 
Eu nu injur si nici nu lovesc copii, adulti, varstnici, batrani, ci mai degraba ii tratez cu cel mai mare respect. Fac orice pentru toti acesti oameni.

 Spre deosebire de altii eu nu sunt vulgar si nici violent, nu consum droguri, nu fumez, nu beau alcool, nu jignesc pe nimeni, nu merg in cluburi, discoteci si nici in baruri, nu am comis niciodata crime si infractiuni, stau foarte rar pe facebook. 

Cand cineva are nevoie de ajutor, eu i-as ajuta oricand. Cand cineva greseste, eu l-as ierta oricand. Cand cineva are emotii, o sa-l incurajez si ii urez succes, bafta si/sau noroc. Cand cineva pierde, iar eu castig, nu o sa ma dau mare si nici n-am sa rad de el, ci mai degraba ii spun sa nu fie suparat ca o sa castige el si/sau ca o sa treaca el hopul, iar cand cineva castiga, iar eu pierd, nu o sa fiu gelos, ci mai degraba il felicit.

 Pasiunile mele sunt lectura, stiinta si cultura, desi mai umblu si pe smartphone, dar foarte rar. Pana si adversarii merita tot respectul (in special la fotbal, baschet, si altele). Daca ei fac ceva ce nu-mi place, ii las sa faca ce vor, numai sa nu se bata ca pentru mine violenta nu este importanta.

 Deocamdata nu am prietena, dar daca as avea una, as trata-o cu cel mai mare respect.

 Va multumesc mult ca ati citit! Sa aveti o zi frumoasa!

Sursa: http://comangabriel.ro/adolescentii-din-ziua-de-azi-fara-respect-si-bun-simt/



Note Blog "Nostalgie despre bunul simt": 

* Puteți prelua și transmite textul de față cu rugămintea de a preciza sursa și autorul - aşa după cum (întotdeauna) o fac şi eu. Vă mulțumesc pentru interes și înțelegere!

Cu stimă - Remus Constantin Raclău

* Dacă vreți să fiți informat în timp util atunci când apar postări noi pe acest blog, completați adresa dvs de e-mail în dreapta sus, în ferestruica ”Urmărește prin e-mail” și apoi dați click pe ”Submit”. Nimeni nu va vedea adresa dvs, ea fiind utilă doar robotului de pe Blogger, care va trimite automat o înștiințare pe adresa dvs de e-mail ori de câte ori apar postări noi.

- Dacă credeți că merită, recomandați această lectură și prietenilor dumneavoastră, după binecunoscutul model:

                                                   "CITEŞTE şi DĂ-L MAI DEPARTE"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu