vineri, 11 septembrie 2015

Bunul simț este un simț fără organ specific

Autor: Victor Miron

Mă invit în fiecare zi să încerc să fiu un pic mai bun decât ieri. E de bun simț că nu reușesc de fiecare dată și la fel de mult bun simț e implicat și în a evalua și învăța lecțiile fiecărei zi.

Bunul simț este un simț fără organ specific care are totuși implicații fiziologice proprii. Din bun simț roșim noi când vedem o impolitețe crasă.

Fiind un simț el se poate cultiva, cizela, șlefui. E nevoie doar de un pic de atenție, empatie și imaginație.

De cele mai multe ori îți spune ce să nu faci, e acea voce a conștiinței care te oprește din a face o acțiune dăunătoare, acel daimon al lui Socrate.

Pentru mine e de bun simț și să fii recunoscător în fiecare zi pentru ce ai deja. Să te bucuri de ce ai realizat, de ce ai din ceea ce dorești. Presupune să ai grijă să (îți) mulțumești de ce ai. Eu așa mi-am început ziua, cu un sincer mulțumesc pentru că m-am trezit din nou, că mă așteaptă o nouă zi plină de oportunități în care mă pot exprima liber și responsabil. Pasul următor a fost tot de bun simț, anume să spun mulțumesc celorlalți și mie însumi pentru faptele bune.

Azi îmi canalizez atenția și intenția spre curaj.

Ce e pentru tine de bun simț? Şi dacă vă este greu să răspundeţi, vă dau eu o mână de ajutor, invitându-vă să urmăriţi un filmuleţ carev-ar putea stârni pofta de bun simţ:

https://www.youtube.com/watch?v=nwAYpLVyeFU

Be Sociable, Share!

Sursa: http://www.victormiron.ro/?page_id=570


Note Blog "Nostalgie despre bunul simt":

* Puteți prelua și transmite textul de față cu rugămintea de a preciza sursa și autorul - aşa după cum (întotdeauna) o fac şi eu. Vă mulțumesc pentru interes și înțelegere!

Cu stimă - Remus Constantin Raclău

* Dacă vreți să fiți informat în timp util atunci când apar postări noi pe acest blog, completați adresa dvs de e-mail în dreapta sus, în ferestruica ”Urmărește prin e-mail” și apoi dați click pe ”Submit”. Nimeni nu va vedea adresa dvs, ea fiind utilă doar robotului de pe Blogger, care va trimite automat o înștiințare pe adresa dvs de e-mail ori de câte ori apar postări noi.

- Dacă credeți că merită, recomandați această lectură și prietenilor dumneavoastră, după binecunoscutul model:

                                       "CITEŞTE şi DĂ-L MAI DEPARTE"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu