marți, 8 septembrie 2015

Bunul-simț, calitate sau defect?

De ceva vreme încoace am început să mă întreb dacă nu cumva bunul-simț s-a transformat din calitate în defect. Înainte era valabilă zicala „respectă și vei fi respectat”, așa că aveai certitudinea că dacă dădeai dovadă de respect și bun-simț, erai la rândul tău respectat. Acum, de cele multe ori ești luat de fraier dacă dai dovadă de prea mult bun-simț. În schimb sunt respectați cei cu tupeu.

Mie una, mi se întâmplă destul de des să fiu luată drept fraieră, deoarece am prea mult bun-simț și prea puțin tupeu. Eu sunt genul de persoană care ajută băbuțele să-și care plasele pe scări și care lasă moșuleții în față, atunci când stă la coadă. În schimb, habar n-am cum se dă șpagă. Aproape de fiecare dată când am avut de-a face cu medicii, am fost tratată ca ultimul rahat deoarece le vorbeam respectuos, în timp ce toate țațele și toți bețivanii care înjurau mai ceva ca la ușa cortului tot personalul spitalului, începând cu infirmierele și paznicii și terminând cu medicii, erau tratați cât se poate de frumos.
Câteodată îmi doresc să uit învățăturile celor șapte ani de-acasă și să încep și eu să dau dovadă de mai mult tupeu, dar din păcate nu pot. Nu pot să nu mă gândesc la cei din jurul meu, și nu pot să-i tratez așa cum mie nu mi-ar plăcea să fiu tratată.
Și ca să-mi răspund la întrebare, bunul-simț este considerat defect sau calitate în funcție de persoana cu care ai de-a face. Dacă ai de-a face cu o persoană simțită și educată, cu siguranță vei fi apreciat și ți se va răspunde ca atare, în schimb, pentru o persoană tupeistă și fără scrupule nu face nici două parale faptul că tu dai dovadă de respect și bun-simț.
Așa că, am ajuns la concluzia că ar trebui să ne comportăm așa cum le-ar plăcea persoanelor care contează pentru noi. Nu mă interesează că voi fi luată drept fraieră de cei din jurul meu, atâta timp cât cei care contează cu adevărat pentru mine mă plac și mă apreciază așa cum sunt, și din fericire m-am înconjurat numai de persoane bune, respectuoase și cu bun-simț.
Apropo de poză, haideți să nu lăsăm bunul-simț să moară!

Autor: http://www.kissa.ro/despre/
Sursa articol: http://www.kissa.ro/bunul-simt-calitate-sau-defect-3/

* Puteți prelua și transmite textul de față cu rugămintea de a preciza sursa și autorul, asa dupa cum fac si eu. Vă mulțumesc pentru interes și înțelegere! Cu stimă - Remus Constantin Raclău * Dacă vreți să fiți informat în timp util atunci când apar postări noi pe acest blog, completați adresa dvs de e-mail în dreapta sus, în ferestruica ”Urmărește prin e-mail” și apoi dați click pe ”Submit”. Nimeni nu va vedea adresa dvs, ea fiind utilă doar robotului de pe Blogger, care va trimite automat o înștiințare pe adresa dvs de e-mail ori de câte ori apar postări noi. - Dacă credeți că merită, recomandați această lectură și prietenilor dumneavoastră, după binecunoscutul model: "CITEŞTE şi DĂ-L MAI DEPARTE"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu