vineri, 26 februarie 2016

Scurt ghid de bun simț la conferințe

June 17, 2013 17:11 ⋅ Autor:radu oncescu

Acum cu toții am mers la conferințe pe diverse teme (pe tehnologie, pe social media , pe modă , pe păpușile Barbie , etc.) , nu?Și a fost frumos , nu?Cred că v-a plăcut? Mie unul astăzi nu mi-a plăcut (bine subiectul era pe tema descoperirilor arheologice din China – revin cu un articol mâine pe tema asta). Iată ce am învățat eu astăzi din categoria „așa nu se face” :

* Fii și tu o fată drăguță că nu vii la terasa de lângă bloc îmbrăcată cu pantaloni mai scurți decât tricoul (totuși ești și tu la muzeu , într-o instituție publică). 
 * Și dacă ai vrea tu să fii o fată și mai drăguță , nu-mi mesteca guma în ureche (dă-te pe silențios sau arunc-o la coș). 
* Acum chiar dacă tu ești mare și ai 3 doctorate (evident puse unul peste altul) – pune întrebări inteligente și nu încerca să dezlegi misterul filosofic al Universului ,ok?Că râde toată sala de tine și nu e bine. 
* Revenim – acum chiar dacă tu ești mare și ai 3 doctorate , nu deranja pe cei din fața ta cu glume pe care le faci nepoților de 5-6 ani. 
* Acuma eu vreau să aud ce povestește speakerul , așa că nu cârcoti cu prietena de lângă tine despre subiecte că poate vreau și eu să aud ce spune băiatul la microfon. 
* Nu încerca faza cu „a manifesta o atitudine slugarnică (față de cineva – n.a. speaker)(traducerea în jargon o știți)”. Că și el om , ca și tine. 
* Era să uit – lasă telefonul pe silent academicianule!

No că iar trebuie să ne responsabilizăm corespunzător când vine vorba de astfel de evenimente.Dar bine de data asta o să fiu mai general în acest articol (că data trecută prea am intrat în problema asta). 

* Așa că mă băiatule/fato dacă cineva te invită la o conferință, fii și tu de comitet și nu veni la conferință când ai tu chef (adică respectă-ne pe toți – mai ales pe cei care te-au invitat) și vino și tu cu jumătate de oră înainte de start (eu așa fac).Ca să nu deranjezi lumea care probabil e atentă la speaker. 
* Nu cârcoti la sesiunea de networking după terminarea conferinței (mai bine socializezi și tu cu restul lumii) că pereții au urechi. 
* Nu pleca de la conferință fără să le mulțumești celor care au organizat-o pentru că te-au invitat (studiu de caz pe mine, dar a fost prima și ultima oară).



Articol inspirat din conferințele la care am participat azi.


Sursa: http://www.raduoncescu.ro/2013/06/17/scurt-ghid-de-bun-simt-la-conferinte/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu