vineri, 26 februarie 2016

Normele de bun-simt profesional

28 martie 2007




Nu te grabi sa „sapi” prin arhivele companiei dupa o lista magica si exhaustiva cu preceptele comportamentului corect la serviciu. E drept, unele sunt bifate in fisa postului; altele sunt imprastiate prin Regulamentul Intern. Dar cele mai multe sunt reguli nescrise… de bun simt – tin de educatie, de respect, tact, delicatete, intuitie, inteligenta emotionala.

Principiile bunei cuviinte la telefon


Nu insista pe mobil. Suni un client sa-i comunici o veste importanta, dar omul nu raspunde. Asa ca formezi din nou. Si din nou… Si inc-o data! Regula: daca persoana pe care o cauti pe mobil nu raspunde din prima, opreste-te. Mai poti incerca cel mai devreme peste o ora.

Fii concisa. Ai dat peste casuta vocala? Nu incepe sa bati campii. Spune cine esti, problema pentru care suni, gradul ei de urgenta si, evident, „coordonatele” tale. Apoi, asteapta sa fii cautata.

Nu-ti lasa interlocutorii in asteptare. Daca vorbesti cu un coleg, dar primesti un apel mai important pe o alta linie si e musai sa-i dai prioritate, cere-ti scuze fata de primul interlocutor si promite-i ca-l vei suna mai tarziu. Sub nici o forma nu-l lasa sa te astepte pe fir, ascultand melodia companiei, pana cand iti termini tu urgentele.

Nu manca, nu rontai, nu mesteca guma la telefon. Nimeni nu vrea sa te auda plescaind la celalalt capat al firului.

Respecta orele de program. In afara urgentelor, nu suna pe nimeni din anturajul tau profesional – colegi, sefi, clienti – decat in orele de serviciu.

Nu-i impovara cu povestile tale de viata. Ti-ai facut prietene printre colegi. Bravo! Dar atentie: nu toata lumea vrea sa-ti stie istoricul medical sau detaliile vietii tale de familie. Ai vesti calde de impartasit? Pastreaza-ti breaking news-urile pentru pauza de pranz sau pentru dupa program.

Asculta, nu intrerupe. Stai de vorba cu un coleg sau cu un partener de afaceri? Nu-i reteza vorba la fiecare doua secunde sa-i aduci la cunostinta punctul tau de vedere. Lasa-l sa termine ce are de spus. Apoi, n-ai decat sa intervii si sa-ti argumentezi pozitia.

Plateste-ti datoriile. Daca un coleg se ofera sa-ti cumpere ceva de la alimentara din colt, da-i banii inainte sau imediat dupa. Daca nu ai, cere-ti scuze si inapoiaza-i banii cel tarziu a doua zi.

Ajuta-ti colegii. Stim, esti foarte ocupata, ai multe pe cap, dar ori de cate ori iti sta in putinta, da o mana de ajutor. Nu e nici o regula in sensul asta. E, pur si simplu, un gest de omenie, care-ti va castiga simpatia si sprijinul tuturor.

Sursa: http://www.mami.ro/noua-familie/normele-de-bun-simt-profesional-1746589/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu